25
września 2015 (piątek)
aula S 203
9:00 – 9:30 rejestracja uczestników
9:30 – 9:40 otwarcie
Konferencji –T. Bauman
9:40 – 11:30 debata:
Po co nam szkoła?
- prowadzący
P. Zamojski
11:30 – 11:50 przerwa kawowa
11:50 – 12:10 J. Rutkowiak: Pomyśleć
szkołę inaczej w warunkach zwrotu złożoności świata (complexity
turn)
12:10 – 12:40 Ingeborg Müller-Hohagen: Lernen
ohne Druck und Angst – essentiell für eine zeitgemäße Schule
(tłumacz)
Uczenie się bez stresu i strachu -
kwestie istotowe dla teraźniejszej szkoły
12:40
– 13:00 Dyskusja
13:00
– 13:20 D. Klus-Stańska: Jak
wyjść poza horyzont pomyślenia szkoły
i zrehabilitować wiedzę? Reminiscencje z Autorskiej Szkoły Podstawowej „Żak”
i zrehabilitować wiedzę? Reminiscencje z Autorskiej Szkoły Podstawowej „Żak”
13:20 – 13:40 R.Kwaśnica:
O szkole poza
kulturową oczywistością
13:40
– 14:00 dyskusja
14:00
– 15:00 obiad
15:00
– 16:30 WARSZTATY
- tura I
Anna Karsznia - Ciżmowska |
Być
w relacjach – inspiracje montessoriańskie
|
sala
A 205
|
Piotr Kowzan |
Konsensus
- alternatywne formy podejmowania decyzji w szkole
|
sala
A 207
|
Jarosław Jendza |
Metody aktywizujące
|
sala
A 203
|
Mariusz Budzyński |
Zaprojektuj sobie
szkołę
|
sala
A 208
|
16:30
– 17:00 przerwa kawowa
17:00
– 18:30 WARSZTATY
- tura II
Ewa
Zalewska, Anna Malenda
|
Autorstwo
i twórczość w szkole
|
sala
A 205
|
Katarzyna Wajszczyk |
Rozwiązywanie
konfliktów
|
sala
A 207
|
Jarosław Jendza |
Strategie
zmiany w szkole
|
sala
A 203
|
Young Digital Planet |
Nowe media w edukacji
Jak
zostać gwiazdą (nowych) mediów we własnej klasie?
|
sala
A 208
|
18:30
– 19:00 Open Space Technology1
(Hol- poziom -1)
19:00
– 21:00 kolacja
21:00
– 21:30 Open Space Technology (Hol-
poziom - 1)
26
września 2015 (sobota)
aula S 203
10:00
– 10:30 Joris Vlieghe: Education
under school conditions. A
plea for a thing-centered pedagogy
(tłumacz) Edukacja
w warunkach szkolnych. W stronę pedagogiki skoncentrowanej na
rzeczach
10:30
– 10:50 dyskusja
10:50
– 11:10 przerwa kawowa
11:10
– 13:00 FORUM DOBRYCH PRAKTYK
(równoległe sesje)
sala A 307
|
J. Dziekońska, Nowy
wymiar kultury dziecięcej tworzony w Internecie
M. Żak-Skalimowska,
Wymarzony
podręcznik w oczach dziecka -refleksje na temat realizacji
projektu: Tworzę swój podręcznik- wiem czego i jak chcę się
uczyć
J.
Kruk, P. Grzelecka, Pomoce
edukacyjne jako element warsztatu dydaktycznego nauczycielki
przedszkolnej
|
sala
A 209/210
|
M. Sadowska, A. Mońko,
Rola tutora
Dyrektorzy i uczniowie
Autorskich Liceów Artystycznych i Akademickich we Wrocławiu –
prezentacja: Tutoring
w szkole
M. Rutka, Klasa
medialno/dziennikarska-Komentarz do realizacji programu klas
licealnych o profilu medialno/dziennikarskim pod patronatem
kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna UG
|
sala A 205
|
M. Maciejewska, „Oswajanie”
ewaluacji. Od przymusu do dialogu,
W. Bednarkowa, Ewaluacja
dialogowa zamiast tradycyjnego egzaminu
A. Górecka, Problemy
oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami w nauce a realizacja
podstawy programowej
A. Jędrzejowska, Dobry
start dzieci z zespołem Downa w szkole integracyjnej (innowacja w
edukacji)
|
sala A 206
|
U. Bartnikowska, B.
Antoszewska, Uczenie
się poprzez uczenie innych - przykład zastosowania edukacji
domowej
A. Dereń, Animacja
środowiskowa na przykładzie CIE w Kartuzach
M. Plicht, Młodzieżowy
Ruch Naukowy czyli młodzież wsparciem dla nauczyciela
J. Karoń, Techniki
pamięciowe - uczenie inaczej
|
sala A 208
|
J. Pułka, Szkoła
skoncentrowana na uczniach
A. Karsznia-Ciżmowska,
Z inspiracji
pedagogiką M. Montessori
M. Pieprzyk, Metody
nauczania w leśnych przedszkolach- Waldkindergearten w Niemczech
Sz. Dąbrowski, Ruch
SLOW w edukacji
A.Tomasik, Projekt
Kreatywna Pedagogika w Gdańsku - oddolna i dobrowolna zmiana
szkół publicznych
|
sala
A 207
|
Z. Aleksander, M. Kędra,
M. Brzana, M. Tarnowska, Z
inspiracji pedagogią C. Freineta
M. Kędra,
Jak tworzyć i prowadzić szkołę publiczną opartą o pedagogię
C. Freineta
M.
Brzana i M. Tarnowska
Dlaczego warto być nauczycielem freinetowskim. Nauczyciel
Freinetowski w szkole niepublicznej
|
Sesja
posterowa
|
M. Ciechomski , EMPATIA
- zapomniany konstrukt w pedagogice
E. Zalewska, Szkoła
w Bielefeld
A.
Koterwas,
International Baccalaureate School
|
13:00
– 14:00 obiad
14:00
– 16:00 SEMINARIA
(równoległe sesje)
Maria Groenwald
|
Ewaluacja, diagnoza,
egzaminowanie
|
sala A
203
|
Astrid
Męczkowska-Christiansen
|
Kultura
szkoły
|
sala A
205
|
Jolanta Dyrda
|
Przestrzeń dialogu w
szkole
|
sala A 206
|
Alicja Jurgiel-Aleksander
|
Demokracja w szkole
|
sala A
207
|
Teresa Bauman
|
Krytyczne myślenie
|
sala A 208
|
Adam Jagiełło Rusiłowski
|
Innowacyjność w
edukacji
|
s. A209/210
|
16:15
– 17:00 zakończenie konferencji
1
Metoda Otwartej Przestrzeni – polega na samoorganizacji względnie
dużej grupy ludzi, którzy – posługując się odpowiednimi
zasadami – samodzielnie moderują dyskusje w małych grupach,
tworzonych wokół wskazanych przez siebie tematów.
Program do pobrania w PDF
Program do pobrania w PDF
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz